Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de FAQ

Moet ik mijn contactgegevens achterlaten?

Zandverhalen is een doorstroom locatie met een eenrichtingsverkeer. Wanneer u een ticket aan de kassa koopt zijn een registratie en gezondheidscheck niet verplicht.

Is er een souvenirwinkel in Zandverhalen?

Onze souvenirwinkel in Zandverhalen is geopend.

Ik heb een ticket gereserveerd, maar ik ben ziek. Kan ik mijn ticket omboeken/annuleren?

Natuurlijk kan dat. U kunt via +31 (0)525 745 970 of reservations@zandverhalen.nl kosteloos uw reservering omboeken. Annuleren is helaas niet mogelijk.

Moet ik vooraf reserveren?

Gelieve een ticket online te boeken op onze website.
Lukt het u niet online een ticket te reserveren, het Zandverhalen team helpt u graag en is telefonisch bereikbaar op +31 (0)525 745 970. U kunt  ook mailen naar reservations@zandverhalen.nl.

Hoe lang mag ik met mijn ticket in het museum zijn?

U mag zo lang in het museum blijven als u wilt. De tour met de speurtocht duurt gemiddeld 1,5 uur.

Welke maatregelen neemt Zandverhalen vanwege Covid-19 (coronavirus)?

Het museum wil dat een bezoek ten tijde van COVID-19 (coronavirus) zo veilig en verantwoord mogelijk is. Daarom hebben we een aantal maatregelen genomen en aanpassingen aan het museumbezoek gedaan, geheel in lijn met de RIVM-richtlijnen. Door enkele aanpassingen aan ons gebouw zoals een eenrichtingsverkeer en hygiene voorzieningen kunt u veilig genieten van uw bezoek en kunnen onze medewerkers veilig in het museum aan het werk.

Voor doorstroomlocaties zoals musea worden vanaf 25 september alle toegangsbeperkende maatregelen opgeheven.
Voor musea geldt dat er geen coronatoegangsbewijzen worden gevraagd.

Bezoekers kunnen met deze nieuwe versoepelingen weer op een pre-corona, onbeperkte wijze genieten van een museumbezoek.

1,5 meter afstand houden (vanaf 25 september niet meer verplicht).

Zandverhalen is met 5.000 m2 groot genoeg om veilige afstand tussen bezoekers te bewaren.
Mondkapjes

Mondkapjes zijn niet langer verplicht in het museum. Hiermee volgen we de regels van de overheid.  Voor meer informatie over de mondkapjesplicht, ga naar rijksoverheid.nl/mondkapjes.

Blijf thuis bij klachten

Heb je vlak voor je geplande bezoek last van (vage) klachten zoals kortademigheid, koorts of lichte keelpijn: blijf dan thuis. Je kunt je ticket kosteloos omboeken naar een andere dag. Heb je ziekteverschijnselen en kom je toch naar het museum, dan word je de toegang geweigerd.

Is het toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen?

Nee, het is in het museum niet toegestaan je eigen eten en/of  dranken te nuttigen. Ons restaurant biedt hiervoor de mogelijkheid om iets te nuttigen.

Zijn huisdieren toegestaan in Zandverhalen?

Huisdieren zijn toegestaan in Zandverhalen, alleen aangelijnd alstublieft.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Online tickets kunnen niet geannuleerd worden. U kunt via email reservations@zandverhalen.nl kosteloos uw reservering omboeken.

Zijn er speciale activiteiten voor kinderen?

Kinderen hoeven zich niet te vervelen. Zandverhalen is kindvriendelijk en biedt voldoende vertier. Iedere kind krijgt een speurtocht mee in Zandverhalen en in het einde wacht een kleine verrassing.

Is Zandverhalen rolstoelvriendelijk?

Zandverhalen is toegankelijk met een rolstoel.

Mag ik foto’s maken in het museum?

Fotograferen voor eigen gebruik is toegestaan. Wanneer je foto- en filmopnamen wilt te maken waarbij gebruik wordt gemaakt van een statief of voor commerciële doeleinden vragen wij van te voren contact op te nemen met info@zandverhalen.nl. Lampen en flitsapparatuur zijn alleen toegestaan na toestemming van de afdeling communicatie.

Is er Wifi beschikbaar?

Ja, in ons restaurant is gratis Wifi  beschikbaar.

Zijn honden toegestaan?

Ja honden zijn toegestaan maar moeten ten alle tijden aangelijnd blijven.

Andere vraag

Staat je vraag er niet bij?
Bel of mail ons. We helpen je graag verder.

Contact

Stuur ons een e-mail en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Vul je zoekopdracht in.